5 tips om je webshop te promoten voor Black Friday!

    Odoo Webshop blackfriday webshopti
5 tips om je webshop te promoten voor Black Friday!

Eén van de meest voorkomende fouten die online ondernemers maken, is dat ze afwachten tot er eindelijk een product wordt verkocht. Zorg al zeker voor een duidelijke, volledige productomschrijvingen zodat je gevonden wordt in Google. Daarnaast zijn er een aantal zaken die belangrijk zijn.

1. Lanceer regelmatig acties voor je Odoo webshop

Een belangrijk medium om je acties aan te bieden is natuurlijk social media waar je een goede basis moet opzetten. Hier kan je je berichten delen met aantrekkelijke acties welke de grootste slagingskans hebben. Denk hierbij niet aan één keer een actie met een goedkoper artikel, maar blijf aantrekkelijke acties op al je sociale kanalen posten.Je wilt dat jouw webshop ‘dé plek’ is voor jouw producten: mensen moeten aan jouw webshop denken indien ze op zoek zijn naar een specifiek product.

Begin niet zomaar te posten, maar zorg eerst voor een planning wanneer je welke content gaat posten.

2. Zorg dat je webshop over een blog beschikt

De eerste vraag bij ondernemers: Hoe gaat een blog mij extra verkoop opleveren?
Een blog is de ideale manier om je expertise te tonen. Laat zien dat je verstand hebt van zaken en link de artikelen terug naar de producten. Hier is het belangrijk om een informatieve tekst over je producten of de sector te schrijven zonder dat je de lezer verliest.
Een blog is niet enkel belangrijk naar potentiële klanten toe, maar ook voor je vindbaarheid in Google.


3. Zorg voor reviews van tevreden klanten

Klanten overtuigen om op je webshop te kopen is perfect mogelijk via positieve reviews.
Zorg dat je aangemeld bent bij diverse reviewwebsites en zorg dat het voor mensen gemakkelijk wordt om een review achter te laten over jouw webshop.
Vraag ook actief achter een review via een geautomatiseerde mail na bijvoorbeeld 7 dagen na de aankoop. 
Zorg ook zeker voor een ‘snippet’ in de pagina zodat je opvallende sterren onder je titel krijgt binnen de zoekmachines.


4. Gebruik e-mail om klanten terug te sturen

Klanten die al besteld hebben op je webshop en tevreden zijn over je producten zijn een belangrijke doelgroep. E-mail marketing wordt door veel ondernemers zwaar onderschat.
Via e-mails kan je klanten terugleiden richting je webshop. Op die manier vergeten ze je webshop niet en gaan deze misschien ook promoten bij vrienden en kennissen.


5. Zoek bloggers en breng ze op de hoogte

Bloggers zijn altijd interessant voor je producten. Een belangrijke factor die het succes van deze methode bepaalt, is dat je juist de blogs moet selecteren die veel volgers hebben en waar veel mensen op reageren per artikel. Je probeert mensen te bereiken met je product dus heb je maar weinig aan een blog die toch niet wordt bekeken.